Сабақ "Спорт – денсаулық кепілі", 5 сынып

Джумажанова Н.А., қазақ тілі мен әдебиет пәнінің мұғалімі29 Октября, 2015 12:20

Сабақтың тақырыбы: Спорт – денсаулық кепілі.

 Сабақтың мақсаты:оқушыларды сабақтың мақсаты және міндеттерімен таныстыру.

Білімділік: спорт тақырыбына байланысты сөйлесу, жаттығу, анықтау, талдау жұмыстарын жүргізу.

Дамытушылық: оқушылардың сауатты жазуын, сөйлеу мәдениетін дамыту, граматикалық ұғымдарды меңгеру дағдысын қалыптастыру, ой-өрісін, шығармашылық қабілеттерін дамыту.

Тәрбиелік: оқушыларды елін, жерін сүюге, адамгершілікке, салауатты өмір салтын сақтауға тәрбиелеу.

Сабақтың типі: жаңа тақырыпты меңгеру.

Сабақтың түрі: аралас сабақ.

 Сабақтың әдісі: сұрақ-жауап, сабақты түсіндіру, жеке жұмыс, сын-тұрғысынан ойлау технологиясының стратегиялары.

Пәнаралық байланыс: қазақ әдебиеті,орыс тілі.

Көрнекіліктер:  жаттығу,тапсырмалар,интерактивті тақта.

Сабақ барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі.

1. Кезекшімен сұхбат.

2.  Сұрақ – жауап жұмыстары.

3. Тілектер айту.

ІІ. Үй жұмысын тексеру.

1.  Сөздік жұмыс (себеттен алу).

1.Пайдалы – полезный

2.Спорт пайдалы – спорт полезен

3. Секіреміз – прыгаем

4. Жүгіреміз – бегаем

5. Жаттығамыз – делаем упражнения

6. Айналысамын – увлекаюсь,занимаюсь

7. Ұнайды – нравиться

8. Намыс – честь, Намысын қорғаймын – зашищаю честь

9. Жақсартады – улучшает

10. Салауатты өмір салты – здоровый образ жизни

11. қимыл- движение

12. шыдамдылық – терпение

13. күш- сила, ерік – воля

14. шұғылданады – занимается

15. өзін - өзі дамыту – развивать себя

2. Сұрақтарға жауап беру (Презентацияны қарау).

ü   Жазғы XXX олимпиада қайда өтті?

ü    Қазақстаннан қанша спортшы, спорттың қанша түрінен қатысты?

ü       Олимпиада нәтижесі бойынша Қазақстан нешінші орыннан көрінді?

ü      Барлығы неше медаль алды?

ü     Оның нешеуі алтын, нешеуі күміс, нешеуі қола?

ü     2014 жылы Сочи қаласындағы олимпиадада Қазақстан қоржынына жалғыз қола жүлде салған жеңімпаз кім?

III.  Үй жұмысын қорыту (Презентация: «Қазақстан спортшылары»).

  • Оқушыларға назарларын интерактивті тақтаға аудару керектігі, оны мұқият қарап отыру керектігі ескертіледі.
  • «Қазақстан спортшылары» бейнесюжетін көру.
  • Бейнесюжеттен соң қойылатын сұрақ:

-          Балалар, не көрдіңдер, кімдерді таныдыңдар?

*  Оқушылар тақтаға шығып, спортшылар туралы білетін мәліметтерін айтады.

Мұғалім: өткен материалдарды қалай меңгергені туралы айту.

IV.  Жаңа сабаққа кіріспе.

  1. Жаңа сөздермен танысу, оқу.

дербес гигиена – личная гигиена

кеселді әрекеттерден аулақ болу - отказ от вредных прывычек

бұзып алу – испортить

күн тәртібі – режим

намыс – честь

пайдалы - полезный

  1. Сөздердің аудармасын сәйкестендіру (интерактивті тақта).

1. пайдалы

2. дербес гигиена

3. кеселді әрекеттерден аулақ болу

4.  бұзып алу

5. күн тәртібі 

6. намыс

а. личная гигиена

ә. честь

б. режим дня

в. отказ от вредных прывычек

 г. испортить

ғ. полезный

Дұрыс жауаптары:  1- д, 2 – а, 3- в, 4 – г, 5 -б , 6-ә.

  1. Жаңа сөздерден сөйлем құру.
  1. Оқушыларға интерактивті тақтаға назар аудару керектігі айтылады.
  2. «Спорт» туралы бейне роликті көру.
  3. Бейне роликтен кейін қойылатын сұрақ:

-          Балалар, бейне роликтен не көрдіңдер?

-          Бұл бейне ролик қандай тақырыпқа арналған деп ойласыңдар?

7.  Сабақтың тақырыбына болжау жасау.

Тақтада екі тақырып берілген. Осы екі тақырыптың қайсысы бүгінгі сабағымыздың тақырыбы бола алады деп ойлайсыңдар?

1.  Спорт – денсаулық кепілі.

2.  Денсаулық – зор байлық.

V.  Жаңа сабақ : Спорт – денсаулық кепілі

1.  Мәтін мазмұнымен танысу, оқу, аудару.

   Спорт  денсаулықты жақсартады. Спорттың барлық түрі денсаулыққа пайдалы. Спорт – денсаулық, қимыл, шыдамдылық, күш, ерік.Адам баласы спортпен денсаулығын жақсарту, өзін - өзі дамыту үшін шұғылданады . Спорттың көбірек қолданылатын түрлері: шаңғы тебу, футбол, волейбол, баскетбол, бокс, еркін күрес, жеңіл атлетика, ауыр атлетика, тейквондо, дзюдо, велоспорт, жүзу.

    Спорт  салауатты өмір салтын қалыптастырады. Бұл – күн тәртібін, дербес гигиенаны сақтау, дұрыс тамақтану, кеселді әдеттерден аулақ болу. Денсаулықты бұзып алуға болады, оны сатып алуға болмайды.

2. №1 – тапсырма. Жақша ішіндегі сөздерді қазақ тіліне аударыңдар.

Бірінші топқа: Спорт  (здоровье) жақсартады. Спорттың  (все виды) денсаулыққа пайдалы. Спорт – здоровье, движение, терпение, сила, воля) . Адам баласы (спортом) денсаулығын жақсарту, ( чтобы развивать себя) шұғылданады . Спорттың көбірек қолданылатын (виды) : (катания на лыжах, футбол, волейбол, баскетбол, бокс, (вольная борьба, лёгкая атлетика, тяжёлая атлетика, тейквондо, дзюдо, велоспорт, плавание) .

Екінші топқа: Спорт (здоровый образ жизни) қалыптастырады. Бұл – (режим дня, соблюдение личной гигиены, правильное питание, отказ от вредных прывычек) . Денсаулықты (испортить) болады, оны (купить) болмайды.

Сергіту: спорт түрінен тапсырма беріледі. Берілген спорт түрін қимылмен көрсетеді,ал басқа топ оқушылары спорттың қай түрі екенін анықтайды.М.:шаңғышылар

3. №2 – тапсырма. Үлгідегідей сұхбат құрастырыңдар.

Үлгі: Спорт денсаулықты жақсартады.

-          Спорт нені жақсартатынын білесің бе?

-          Иә, білемін.

-          Спорт денсаулықты жақсартады.

-          Спорт денсаулықты жақсарта ма?

-          Иә, спорт денсаулықты жақсартады.

Бірінші топқа: Адам баласы спортпен денсаулығын жақсарты, өзін - өзі дамыту үшін шұғылданады.

Екінші топқа: Денсаулықты бұзып алуға болады, оны сатып алуға болмайды.

  1. №3 – тапсырма. Берілген сөздерден сөйлем құрыңдар.

Бірінші топқа:

1. Жақсартады   ----------------------------------------

2.  Шұғылданады    -----------------------------------

3.  Секіреміз      ------------------------------------------

4.  Пайдалы   ......................

Екінші топқа:

1. Қалыптастырады                …….

2. Аулақ бол       …………..

3.Сақта     …………………

4.Қорғады     ……………..

5. «Аукцион»  ойыны. Шарты: цифрлар(яғни балдар) жазылады, оның артында сұрақтар. Топтың кез –елген мүшесі санды таңдайды, сұрақ ашылады, жауап беріледі.

200 (Мәтін не туралы?)

50 (Спорт денсаулыққа қалай әсер етеді?)

100 (Спорт нені қалыптастырады?)

50 (Спорттың қандай түрі денсаулыққа пайдалы?)

200 (Спорт дегеніміз не?)

100 (Адам баласы спортпен неге шұғылданады?)

50 (Спорттың қандай түрлері көбірек қолданылады?)

200 (Салауатты өмір салты дегеніміз не екен?)

100 (Денсаулыққа пайдалы заттар мен зиянды заттарды ата)

200

50

100

50

200

50

100

100

200

VI.  Сабақты қорыту.

-          Балалар, еске түсірейікші бүгінгі сабағымыздың тақыры қандай еді?

-          Сендерге келесі тапсырма: денсаулықтың құпиясы неде? деп ойлайсыңдар.Суреттердің керегін алып, жапсырыңдар, ойларыңды дәлелдеңдер.

VII.  Бағалау.

VIII.  Үйге: «Менің сүйікті спорт түрім» тақырыбында шағын шығарма жазыңдар, сөздіктерді жаттаңдар.

Бүгінгі тақырыпқа сай мақалды  көрсетіңдер

1. Денсаулық – зор байлық.

2. Тәні саудың -жаны сау.

3. Көзің ауырса қолыңды тый.

Ішің ауырса тамағыңды тый.

№1.  Үлгідегідей сұхбат құрастырыңдар.

Үлгі: Спорт  денсаулықты жақсартады.

-  Спорт нені жақсартатынын білесің бе?

-  Иә, білемін.  Спорт денсаулықты жақсартады.

Бірінші топқа (Лераның тобы): Адам баласы спортпен денсаулығын жақсарту, өзін - өзі дамыту үшін шұғылданады.

-  Адам баласы спорт арқылы денсаулығын жақсарта ала ма?

-  Иә, жақсарта алады.

-  Адам баласы спортпен не үшін шұғылданады?

-  Өзін - өзі дамыту үшін шұғылданады.

 -----------------------------------------------

-  Кім денсаулығын спортпен жақсарту үшін шұғылданатынын білесің бе?

-  Иә, білемін, Адам баласы спортпен денсаулығын жақсарту үшін шұғылданады.

-  Ол не үшін спортпен шұғылданады?

-  Өзін - өзі дамыту үшін.

Екінші топқа (Вованың тобы): Денсаулықты бұзып алуға болады, оны сатып алуға болмайды.

-          Денсаулықты сатып алуға бола ма?

-          Жоқ, денсаулықты сатып алуға болмайды.

-          Денсаулықты бұзып алуға бола ма?

-          Иә, денсаулықты бұзып алуға болады.

-          Нені сатып алуға болмайды?

-          Денсаулықты сатып алуға болмайды.

-          Нені бұзып алуға болады?

-          Денсаулықты бұзып алуға болады.

№2. Берілген сөздерден сөйлем құрыңдар

Бірінші топқа:

1.  Жақсартады  ---------------------------

2.  Шұғылданады  ------------------------

3.  Секіреміз  ------------------------------

Екінші топқа:

1. Қалыптастырады ------------------------

2.  Аулақ бол  -------------------------------

3.  Сақта  ----------------------------------

№3 – тапсырма.

Бірінші топқа:

«Спорт» сөзін септеңдер және олардан сөйлем құрыңдар.

Атау не?  Спорт                               Спорт салауатты өмір салтын қалыптастырады.

Ілік ненің? Спорттың                      Спорттың түрлері көп.

Барыс неге?  Спортқа                     Спортқа қатысу керек.

Табыс нені? Спортты                     Мен спортты жақсы көремін.

Жатыс неде?   Спортта                   Спортты оқушылар жүлделі орынға ие болды.

Шығыс неден? Спорттан                Оқушылар спорттан жақсы денсаулық алады.

Көмектес немен?  Спортпен          Спортпен шұғылдану денсаулыққа пайдалы

Екінші топқа:

Сөздерді жұптастырыңдар және ауызша сөйлем құрыңдар.

1.  шұғылданады                                             спортпен                                                                

2. салауатты өмір салтын                               қалыптастырады                                

3. секіреміз                                                      ұзындыққа

4. спорт алаңында                                          жаттығулар жасаймыз

5.  спорт                                                        күш, қуат,ерік                            

6. денсаулықты                                              жақсартады

7. денсаулыққа                                                пайдалы

8. көбірек қолданылады                                 барлық түрі


Приложения: