Сабақ "Кітап – алтын қазына"

Кубенова А. Т., қазақ тілі мен әдебиет пәнінің мұғалімі 27 Сентября, 2011 10:25

 

Тақырабы:  Кітап – алтын қазына»

Мақсаты:

1.Білімділік: оқушыларды оқулықты құрметте білуге, кітапты ұқыпты ұстауға баулу;

2.Тәрбиелік: оқушылардың білімділік танымын өмірмен байланыстыра отырып арттыру; 

3.Дамытушылық: оқушылардың кітапқа деген сүйіспеншілігін арттыру;

Құрал –жабдықтар: компьютер;  

Мұғалім: - Бүгін біз «Тапқыр достар» сайысын бастаймыз. Егер біз сөзжұмбақты шешсек, бүгінгі сайысыбың  тақырыбы шығады. Слайд бойынша сөзжұмбақты шешу.

«Кітап калтын қазына»

Мұғалім:-Бүгінгі сыныптан тыс іс-шарамызды бізді білімді, өнерлі болуға тәрбиелеп, талай ғажайып істердің құпиясын ашуға көмектескен ақылдың кені  - кітапқа арналады.

Ақылшы дос ұрпақтың,                                                                                                     Көңілін көптің таба алған,

Адамға бақыт сыйлаған,                                                                                                    Кітабым – алтын қазынам.                              

Мұғалім: - Ал енді 3 сыныптар арасындағы  «Кітап – алтын қазына» тақырыбы бойынша «Тапқыр достар» сайысын бастаймыз.

       І-топ «Қарлығаш»                    ІІ – топ «Сандуғаш»

І. Таныстыру.

ІІ. Сөз тапқанға.

ІІІ. Ойлан, тап.

ІV. Сен білесің бе?

V.  Мақал – мәтелдер жарысы.

VI. Үйден дайындалып келген өнер.

-Ал әділқазылар алқасы харысымыздың соңында қорытындылап мараптатайды.  

- Ал енді жеребе алып, кім бірінші бастайтынын анықтаймыз. 

І. «Таныстыру.» кезеңі

«Қарлығаш»тобы                                                                   «Сандуғаш»  тобы

 Таныссақ шестакова Дашамын мен,                 Сабырлы да салмақты,                    Талай биік асулардан асамын мен,                    Менің атым Саодат,             Өнерімді көрсетіп өздеріңе,                               Кітапты көп оқимын,                                                  Ән мен жырдың шашуын шашамын мен.         Достарымды сыйлаймын,                                                                                                                                                                                   Ұстаздарды құрметтеп,                                                                                                            Ата- ананы құрметтеп.                                                                                                   

Владислав жалғастырған Егай тегін,                                       Салт –дәстүрді білетін,                  Қазақстан Отаным өскен жерім,                                               Елін, жерін сүйетін,                              Сүйемін қазақ тілін өз тілімдей,                                              Хан Милена жақсы қыз,                       Себебі, қазақ халқы – туған елім                                                                Күлімдеп ылғи жүреді.

Риза болам қазағымның салтына,                                                   Ойға білім тоқыған,                             Жер жартын актағы мен даңқына,                                              4- пен 5-ке оқыған,                 Алдарыңда кәріс қызы Алина,                                                Қазақ тілін сүйетін,                             Сәлем берді, басын иіп халқына.                        Көп нәрсені білетін,                                                                                                                                                        Сабырлыда салмақты,                                                                                                                                                                      Мінезі әркез салмақты.                                                                                                                                        

ІІ. Сөз тапқанға. Қатысушыларға әріп беріледі. Осы әріптерге байланысты сұрақтарға жауап беру.

  1. Есімің кім?                                        1. Сабақ оқуға кім көмектеседі?
  2. Кітапты қалай оқисың?                       2. Мектепке қай уақытта барасың?
  3. Кітапты қалай ұстайсың?                     3. Таңертең тұрғанда анаңа не айтасың?
  4. Неше жастасың?                                4. Сөмкеңде не бар?
  5. Мектепке кіммен келесің?                   5.Ұйықтар алдында әжеңе не айтасың?
  6. Бос кезде немен шұғылданасың?         6. Кітапты қалай оқисың?
  7. Тоңазытқышта не бар?                       7. Үстіңе не киесің?   
  8. Жақсы керетін тамағың?                     8. Әжеңді сен қалай жақсы көресің?
  9. Туған күнің қай айда?                        9. Кіммен доссың?
  10. Ең тәтті не?                                      10. Бос уақытыңда не істейсің?

 

ІІІ. Ойлан тап. Тұспалдап жасырып айту.

Экранда  10 сурет беріледі. Осы суретті антоним, синоним арқылы немесе қимылмен көрсетіп табу керек.

 

ІV.  Мақал - мәтелдер сайысы.                                                                                       «Қарлығаш»тобы                                     «Сандуғаш»  тобы

1. Кітап оқығандыкі,                               1. Күш білімде, білім – кітапта,

2. Білім тоқығанды                               2. Кітап – ғылым, тілсіз - мұғалім.

3. Кітап –асыл қазына.                            3. Оқусыз білім жоқ,

3. Кітап –алтын сандық,                           Білімсіз күнің жоқ.

 іші толған қазына құт.                                   4. Білім тозбайды, 

 4. Оқу түбі тоқу.                                          ақыл азбайды.  

5. Кітап – білім бұлағы,                          5. Кітап – ақылшы дос       

   білім өмір шырағы.                                  Қойған жерде жатады,

6. Әліппенің ар жағы -                                 Қолыңа алсаң тіл қатады.  

    білім бағы.                                           6. Кітап - ең сабырлы ұстаз.

7. Кітапсыз - білім жоқ.                          7. Кітабың сенің құралың,

    білімсіз күнің жоқ.                                  жағар білім шырағың.

8. Ойна да күл,                                        8. Білім – қымбат,

    Оқы да біл.                                           білу қиын.

9. Өзіңді – өзің білу үшін                       9. Артық білім кітапта,

    кітап керек.                                              ерінбей оқып көруге.

V. Сен білесің бе? Бұл ойын кезеңінде экрандағы ұяшықтардағы сұрақтарға жауап беру. Егер ұраққа дұрыс жауап берсеңіздер, ұяшықтағы ұпай санын сіздер аласыздар.

1.Наурыз көже неше түрлі тағампнан жасалады.                                                                         2. Не артық? (орындық, төсек, үстел, компьтер)

3. Жалғаулық шылауды дұрыс жалға.

4.Асан дәптер (мен, бен, пен) кітап сатып алды.

5. Қазақ даласында мектеп салғызған, қазақ балаларына арнап «Әліппе» жазған кім?                                                                                                                                           6. Жұмбақты шеш.                                                                                                                               7. Сұраулық шылауды дұрыс жалға. (ма? ме? па? пе? ба? бе? ) Мынау кітап ... ?

VІ. Үйден дайындалып келген өнер?                                                                             

«Қарлығаш» тобы       

 Көрініс.  Салақ бала мен кітап.

Кітап:   Неге мені сыздың сен, Саған білім беріп ем,                                                                       Мол мәлімет беруге,Асығып ақ келіп ем,

Автор: Деді кітап жылады, Асығып ақ келіп ем, 

Салақ бала:  Салақ бала ойланды,

Өшіргішті қолға алды.

Сызғандарын өшірді,

Кітап оны кешірді,

Сөйтіп кітап тазарды.

- Ортаға кітап шығып сөйлейді.

     Мені кітап сүйеді, Құрметтейді. Маған арнап шкафтар жасап, үстіме шаң жуытпай таза ұстайды. Мені ұрпақтан – ұрпаққа  мұра  етіп  қалдырады. Мен де адамды жақсы көремін. Қалтқысыз қызмет етемін. Адамға жақсы   тұруды, бақытты өмір сүруді үйретеміз. Балаларға ата – бабаларымыздың             қалай өмір сүргенін, қандай өсиет қалдырғанын айтып беремін. Сондықтан мені таза, ұқыпты ұстаңдар.                                                                                                                                                                                                                           «Сандуғаш»  тобы                                                                                          

Оқушы:  - Сәлеметсіз бе, дәрігер?

Дәрігер:  - Сәлеметсіз бе?

Оқушы: - Дәрігер, мен сізге кітабымды әкелдім. Ол науқас.

Дәрігер: -Жарайды, алдымен диагнозын анықтап алайық.

Мұңайма емдеп жазамыз. Кітабына су тиген, беттері

жыртылған.

Кітабыңды түптеймін, жыртылмасын.

Таза болсын беттері  кірлемесін.

Мен мынадай кеңестер айтамын, есіңе сақта.

Кітап мұқабасы бүгілмес үшін, қаптап жүр.

Кітап беттерін жыртпа.

Кітапқа сурет салма, жазба.

Тамақ ішіп отырып, кітап оқыма.

Кітапты жатып оқыма.

Кітап беттерінің арасына қарындаш, қалам салма.

Кітапты жатып оқыма.

Оқушы: - Жарайды, дәрігер кеңестеріңізді үнемі еске сақтаймын.

Дәрігер: - Сау болыңыз!

Оқушы: Оқушылар,оқы,ойна,

Оқу-білім,сағанпайда,

Кітабыңның шетін жыртып,

Сияменен бояп қойма. 

Оқы талмай ,түй сана санаңа

Сыр құяды кітабың,

Жыр құяды санаңа,

Таза ұстап кітабыңды, қастарле.                     

- Көрермендерге сұрақ. Кітап туралы қандай  жұмбақ  білесіңдер.

Қабат - кабат қапталған,                         Тілі бар да үні жоқ,

Ақыл сөзбен апталған,                                   Өзін адам түсінген,

Парағы бар сөйлейтін,                              Жүрегі бар, қаны жоқ,

Ол қазына сөйлейтін.                                Сөйлейтұғын ішінен.                      

Көп әңгіме өлеңім,                                   Сөзі дана, үні жоқ,

Күнде ақыл береді,                                    Сөйлемейді тілі жоқ,

Жақсы көрсе мені кім?                              Қолыма алсам шешен,

Мен де жақсы көремін.                             Ақылы асқан көсем.                                                                                                                    (Кітап)

-         Кітап туралы қандай тақпақ  білесіңдер?  

Бүктеме, балалар,                                    Жыртпашы, балалар,

Кітаптың парағын,                                    Кітаптың парағын,                                                                                              Арманы бар онда,                                    Ақылы бар онда,                                                                Атаның, бабаның.                                    Ақынның, дананың.                                                                                                                         

- Қазақ даласында мектеп салған, қазақ балаларына арнап «Әліппе»  жазған  Ы. Алтынсаринның өлеңін кім айтып береді?

  Кел, балалар, оқылық,

Оқығанды көңілге,

Ықыласпен тоқылық,

Сиса көңіл үстінде,                                                                                                       Тоқуменен табылған,                                                                                                   Сауысқанның тамағы,

Шоқуменен табылған,

Өнер – білім бәрі де,

Оқумене табылған.

Ән. «Кітап»

Қорытындылау.

 

«Қарлығаш» тобы

«Сұңқар» тобы

І.Таныстыру.

 

 

ІІ. Сөз тапқанға

 

 

ІІІ. Ойлан тап.

 

 

І. Мақал-мәтел сайысы

 

 

. Сен білесің бе?

 

 

І. Үйден дайындалып келген өнер.

 

 

Қорытынды.

 

 

                                                                                                                                    Бағалау нормасы:

- өте жақсы – 5                                                                                                                 - жақсы – 4                                                                                                                           - қанағаттарлық - 3                                                                                                              - Марапаттау.

 

Приложения:

Сабақ "Кітап – алтын қазына"